Crysis
Hned v úvodu si připadáte jako ve Far Cry, akorát v Cry Enginu 2. Avšak nebojte se, že by to nějak v negativním slova smyslu ovlivňovalo samotnou hratelnost. Hratelnost je totiž vynikající. Prostě paráda. Nejen již zmiňované technické zpracování, ale i příběh (mimochodem Crysis je trilogie), samotné potyčky s nepřítelem, filmové pojetí, nanooblek, atd. Většina hry až na pár vyjímek a konce děje se odehrává v džungli. A oč jde? Korejci kdysi objevili dávnou civilizaci, nějak ji „nakopli“ a najednou se objevili nebezpeční vetřelci. A proto jsou do akce povoláni Američané, jenž mají vše vyřešit. Ve dvou třetinách hry však budete bojovat jen s Korejci, vetřelci si přijdou pro kulky s jejich jménem až v pozdějších částech hry, cca. po dvou třetinách a v této části hry je atmosféra a hratelnost, připomínající film, největší. Dále ale nebudu nic prozrazovat, připravil bych vás o super zážitek.
Před vydáním Crysis a i v dřívějších rozhovorech byla rozebíraná AI. Měla být revoluční, přinést novinky v kooperaci nepřátel, ale zas až tak dramatické to není. Možná je to tím, že většina informací byla zveřejněna už dříve a víme tedy, co od AI v Crysis čekat. A je to tak. Oproti konkurenci není zas tak velký rozdíl, avšak to neznamená, že je špatná. Jednoznačně jde o špičku AI mezi konkurenčními hrami. Překonávání překážek, jednoduchá kooperace, pohyb, vzájemné krytí, strach z boje, atd.; to vše AI v Crysis zvládá na výbornou.
Nanosuit, zbraně a dopravní prostředky
Menší revolucí je jednoznačně tzv. nanooblek, který má hned několik funkcí, které vám pomohou při boji s nepřítelem. Síla obleku je dána energií, která se postupně, stejně jako zdraví, doplňuje sama. Nanooblek přináší takovou malou revoluci v samotné hratelnosti; hru buď můžete hrát ve stylu stealth akce nebo beze zbraní či ve stylu bezhlavého útoku a pobíhání. A to díky jeho několika funkcím, které nějakým způsobem zdokonalují lidské vlastnosti: větší síla, vyšší rychlost, větší odolnost a neviditelnost.
Samotný arzenál není zas až tak rozsáhlý. Ale co, stejně by to byla jen zbytečnost. Zábavu zde obstarává hlavně nanooblek. Najdeme zde tedy klasické pistole, dvě útočné pušky, dva kulomety, brokovnici, raketomet, granáty, výbušniny a zbraň podobnou raketometu, akorát s atomovými střelami. Samozřejmostí u zbraní jsou různé módy střelby (automat, poloautomat, či single shot). Zásadní jsou také doplňky pro tyto zbraně: tedy baterka, dalekohled, granátomet a laserový zaměřovač.
Tak jako u Far Cry i zde se vyskytují také různé dopravní prostředky. Máme ihned několik možností, v čem se projet, tedy od v klasického auta, džípu, přes auto s rotačákem či vznášedlo a loď a končí to tankem. Je jich ještě několik, ale nebudu vás okrádat o překvapení.
Jen ve zkratce, jedná se o hardwarově nejnáročnější hru z celé nynější sbírky her. Na plné detaily si zahraje jen pár vyvolených, jenž mají na tuto pecku PC, tedy
dvoujádrový procesor, 3-4 GB RAM, nejvýkonnější modely od Geforce či Radeonu, kvalitní zvukovku SB X-FI a WinVista.
Technické zpracování je opravdu na nejvyšší možné úrovni, grafika, zvuky, fyzika, zpracování atd., jenže daní za tohle všechno jsou již zmiňované HW nároky. Optimalizace by tedy zde byla na místě. Každopádně překvapí lepší optimalizace oproti demoverzi (na mém PC cca. 3 – 5fps). Co naopak nepotěší je (byla) špatná podpora ze strany Geforce (SLI řešení). Nyní jsou již na internetu ke stažení nové ovladače pro Geforce, které podporu Geforce a SLI upravují k lepšímu. Oprava sice je, ale problém, swapováním disku, zůstává. Chyba bude asi někde ve hře.